Wednesday, June 16, 2010

Hubungan Jarak Jauh

Awalnya berjanji tidak akan melupakan yang tersayang walpun sesaat tetapi bila jauh di mata, hati juga akan berubah. Tambahan pula, bila bertemu orang yang senantiasa mengambil berat tentang kita. Tak mustahil untuk kita melupakan orang jauh 2 kan?

Ada juga pasangan suami isteri yang terpaksa berjauahan sesudah khawin kerana tuntutan kerja. Hanya mereka yang pernah merasai pengalaman hisup dan seriknya menguruskan rumah tangga bersendirian tanpa pasanagan di sisi.

Bagaimana pula dengan mereka yg bercinta dalam hubungan jarak jauh? Adakah u ols bersedia dengan situasi ini dan mey nak tnya adakah u ols mempercayai pansangan u ols 100%? Bagi mey sendiri, 50% pon takut nak percaya huhuhu...

TIP HUBUNGAN JARAK JAUH

1. Nyatakan persetujuan bersama.
** Sebelum u ols mengambil risiko bercinta jarak jauh, u ols perlulah bersedia dari aspek mental dan fizikal. Jangan hanya mementingkan diri sendiri atau menberi sebarang alasan yang boleh menimbulkan rasa curiga kepada pasangan anda. Bersikap realistik adalah datu fakot agar hubungan lebih erat. Pastikan u ols menggenggam janji yang dimetrai dan jangan hanya pentingkan diri sendiri.

2. Carilah masa untuk berbual/berjumpa
**Walau sesibuk mana pun u ols, carilah masa walaupun seminit untuk hubungi pasangan u ols. Kalau rindu sangat cari masa untuk berjumpa.. Rindu=Jumpa.. hehehe.. Jumpa je ae, jangan jumpa lepaskan rindu lain lak.. Ekekek

3. Tunjukan kejujuran u ols
** U ols jangan sesekali berfikir "Dia setia ke tak pada aku?" "Betul ke hubungan ni berkekalan hingga ke jinjang pelamin?" "Ish... ntah2 dia kat sana ada perempuan/lelaki lain". U ols jangan la terllau berfikiran negatif. Sentiasa berfikiran positif. Paling utama dalam sebuah hubungan jarak jauh adalah kejujuran. Andai u ols tidak jujur, semua yg u ols lakukan, korbankan atau ape yang anda lakukan demi pasangan u ols adalah sia-sia je. U ols mungkin boleh menipu dengan memberi pelbagai alsan, lama kelamaan nanti ia akan terbongkar jugak. Bak kata pepatah, "bangkai yang busuk sorok macam mana sekalipun lama kelamaan nanti akan bau juga" (betul ke tak pepatah 2? hehehe)

Bersambung lagi nanti ye.. Mata layu sudah.. hehehe






1 comment:

WAN HASRA said...

cinta jarak jauh selalunya akan gagal....hanya 10% yang yang berjaya menemui kebahagian yang sebenar....
..Istilah cinta jarak jauh itu hanyalah pemanis bibir....yang realitynya adalah penuh kepalsuan yang tidak terungkap oleh reality sebenar...Penuh kepuraan yang wujud dan kepastian yang sukar di cari kebenarannya....mudah tersilap..tersalah sangka...tersangka buruk..dan tersangka baik....
....oleh itu fikirkan lah sendiri....

Oder2





Close