Sunday, July 11, 2010

~..HARGAILAH SESUATU YANG KITA MILIKI SEBELUM KITA KEHILANGANNYA UNTUK SELAMANYA..~

Kisah nih berlaku kat diri aku sendiri, (kalo ye la berlaku kat aku,kalo xpun, layankan je..)..dan skarang aku nak kongsi ar ngn korg sume.. ni bukan kisah jiwang ke ape2..tapi kisah aku..kerna aku nak korang yg masih belom sedar... akan tersedar sebelum terlambat..

kisah ni aku coretkan untuk tatapan semua yg masih punyai ibu dan bapa di dunia ni.. x seperti aku yg dah kehilangan bapa kira2 11tahun yg lalu.. aku masih igt masa aku dberitahu yg abah aku sudah pergi untuk selamanya...masa tu dunia macam dah xda makna bg aku...gelap..kosong....... sampai skarang aku masih ingat sewaktu mama aku ngah nanges time tu...adik2 ngah seronok bermain sbb dorg xfaham yang abah dorg telah djemput Tuhan untuk selamanya..Masih belum puas aku merasa nikmat hidup ni besama abah aku...tpi...Tuhan lebih menyayangi dia..so, aku tepaksa redha dengan segala ketentuanNya...

korg yg masih ade ibu bapa...atau pun sape2 yg korg syg..ke pape yg korg miliki ke xkesah la...atau sesuastu yg special dalam idup korang ke...
pesanan dari aku... HARGAILAH IA SEANDAINYA IA MASIH DISAMPING KORG..sebelum ia pergi dari idup korg untuk selama-lamanya...

sejak dari itu, aku dah belajar utk menyangi dan menghargai ape yang aku miliki sekarang kerana aku takut sekiranya peristiwa sebegitu berlaku kepadaku lagi,aku xkan menyesalinya kerna aku telah memberikan segala yg sepatutnya kepadanya..

inilah pengajaran yang aku dpt dlm idup aku...pengalaman adalah guru yang terbaik... cekgu aku yang ckap...so, aku blajar la dari pengalaman idup aku...

kehilangan boleh datang dari pelbagai cara...so, it depends on the situation particularly..isnt it? hehehe...
so, renung-renungkanlah...

0Oo*~~try to appreciate what u have now before u lost it tomorrow~~*oO0


:B
cheers....~
Down







No comments:

Oder2





Close