Wednesday, June 8, 2011

Sesak Nafas



dalam bulan ni, banyak kali aku sakit.. bukan bulan ni je.. setiap bulan la.. ape yang xkena pon xtahu la... antibody lemah kot... 2 3 hari lepas aku rasa xsedap badan, mula 2 sakit tekak biasa je.. malam batuk2.. g keje pon tito je kat opis.. ade jugak yang teman kt opis.. walaupun jauh huhu.. thanks ya pa..

semalam, aku dah mula xselesa, nak bernafas pon susah.. lagi pulak hari ujan, balik keje kena ujan.. bertambah la sakit aku ni.. sampai pagi aku xboleh tito.. batuk, muntah, cirit bagai.. tahan sampai pagi.. aku mula susah nak nafas.. tapi masa tu tak la kena teruk sangat...juz semput-semput sekejap je... dalam kul 3 pg tadi kena serangan sesak nafas yang teruk buat kali pertama dalam hidup aku... keadaan memang sangat menakutkan bila tengah tidur tiba-tiba dada rasa macam ditekan lepas tu rasa tak boleh tak boleh nak bernafas dengan baik...

aku bertahan sampai tengahari tadi.. waktu ngah tido tadi, walaupun tido2 ayam, dapat juga aku rehat kan badan lepas ape yang jadi semalam..ngah tido je, serangan 2 datang balik, lebih teruk dari yang semalam.. dah cam nyawa aku nk kene tarik je.. cam ikan mengelupur je. badan aku semua sejuk, nak panggil mak, dye tak ade, coz g makan kenduri umah sedara. tinggal aku sorang2 kat umah.. aku cuba jugak bernafas pelan2.. tapi dada semakin sakit, aku cuba bangun n bernafas dalam keadaan tersandar.. sakit hanya tuhan saje yang tahu.. 1/2 jam jugak aku bertarung sakit.. alhamdulillah xde ape2 berlaku waktu dorang xade.. kalo nyawa aku pendek time 2, xtahu la nak cakap ape.. aku terlelap pukul bape pun aku tak sedar.

petang tadi, mak aku balik n kejut aku, baru aku bangun, dye tnye npe muka pucat, aku diam je r.. nak cakap pon susah.. penat.. aku nekad g hospital.. dalam perjalanan pon 50/50 sedar tak sedar sebab sesak nafas lagi.. sampai kat hospital, dorang tolak aku masuk dulu.. doc tanye, aku ade asma ke?? aku cakap kecik2 dulu ade la.. 2 pon mak aku yang bagi tahu, besar ni xada, sebab aku aktif sukan, doc cakap aku kena asma.. pulakkk... tibe2 kena asma.. dye bagi aku sedut mende alah ape ntah yang aku xpenah try sebelum ni.. ni la pertama dalam hidup aku.. pas 10 minit cam 2 aku masih xok.. doc arahkan aku masuk wad je.. lemah tol dengar cam ni.. aku cakap aku ok.. aku sedut lagi, dalam 10minit.. aku rasa ok ckit.. doc mnta aku relax kjp.. darah aku dorang amik, dapat keputusan, doc cakap, suspek denggi.. ades.. macam2 hal. ptut badan aku lemah je..

menda alah ni la.. kalakar aku tengok diri aku.. haha aktif tapi semput.. ape daa

doc suh aku dok hospital je untuk memastikan jantung aku okk... sebab nafas aku belum lancar... aku bagi alasan nak balik dulu, amik baju.. xde sape kat umah.. doc cam nak xnak je bagi balik.. pas dapat ubat.. aku balik.. hehe.. sumpah aku xg dah... kalau malam ni xok jugak.. kene tahan kat wad tahan je la.. sekarang aku ok ckit.. walaupun ngah type entry ni masih semput..


4 comments:

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Nasihat aku sebagai kawan...

Lebih Baik Ko Masuk Wad!!!

Aku tahu apa yg ko rasa.
Sbb bini aku pun pernah kena cam tu gak...
Aku mengelabah mengalahkan Perdana Menteri nak kena Guling, Aku Panik mengalahkan AirForce1 kena hijjack!!!

Bengong tau. Sbb tak boleh nak buat apa2!!!
Itulah mak ko akan rasa kot kalau dia tgk keadaan ko!!!
Utk mengelakkan itu berlaku. ... ...

Check In jerk hotel -1/2 bintang tuh...
Semoga Cepat Sembuh.
Pastu leh design baju baru plak!!!

4moii said...

hahah.. woww dasyat 2.. seramm... rs nye ok lagi la akar.. xslesa kt otel 2.. tgk la mlm ni klo xok trus g otel blk..nek van vvip hahaha

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Hahaha...
Naik LIMO eh...

Take Care. Semoga Cepat Sembuh.

4moii said...

hahah akar.. aah kot. thnks ya

Oder2





Close