Wednesday, December 29, 2010

Malaysia Menjuarai Piala Suzuki Cup 2010




Pertama kali "TAHNIAH" diucapakan untuk pasukan Bola Sepak Malaysia kerana menjuarai perlawanan pertama final "PIALA SUZUKI CUP 2010" menentang pasukan INDONESIA setelah 2 gol dijaringkan oleh Safee Salee pada minit ke 60 dan 72. Manakala 1 lagi gol dijaringkan oleh pemain gantian, Mohamed Ashari pada minit yang ke 67.

Perlawanan Final pada malam ini telah merubah segala persoalan mengenai pasukan bola sepak Malaysia.

Mampukah Malaysia menang ke atas Indonesia kali ini??

Atau Malaysia akan dibelasah teruk di tempat Indonesia setalah ade pihak mengatakan ade penyokong Malaysia menggunakan tektik kotar dengan menggunakan pancaran laser terhadap penjaga gol pasukan Indonesia??

Aku sendiri pon takut bila pasukan kita Malaysia perlu menentang Indonesia di tempat mereka. Macam2 aku terfikir.. Rusuhan? mungkin jugak.. Macam2 khabar angin tentang penyokong Indonesia..

Keputusan telah terjawab. Malaysia memenangi pelawanan "PIALA SUZUKI CUP 2010" pada malam ini di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta Indonesia menentang Indonesia dengan agregat Malaysia 4-2 Indonesia. Keputusan perlawanan akhir pusingan kedua antara Malaysia dan Indonesia berkesudahan dengan Indonesia 2-1 Malaysia.

Pada perlawanan malam ini, Malaysia memperoleh gol pertama melalui Safee Salee pada minit 54 pada separuh masa pertama. Manakalan Indonesia berjaya mendapat 1 gol hasil sumbungan Mohammad Nasuha pada minit 72, dan gol sendiri pemain Malaysia, Mohamad Muslim Ahmad pada minit 88.

Tahniah sekali lagi kepada Pasukan Malaysia...

Oyeahhh Malaysia boleh...



No comments:

Oder2





Close