Friday, March 11, 2011

Tsunami Melanda Lagi?


Tsunami?? bila sebut je perkataan ni.. sume org takut.. termasuk aku.. tsunami kali pertama dulu memang teruk.. waktu 2 aku umh kt penang.. gegaran memang kuat.. waktu 2 jangan cakap la.. pucat muke sume sebab xpenah kot sebulum ni berlaku benda2 macam ni.. hari 2 ngah lepak ngn mber tgk tv depan ruang tamu.. 1st jam kt dinding jatuh.. air dalam balang kaca pon pecah.. sume benda bergegar... mber aku sampai menangis, n kol famly masing2 sebab terlalu takut.. ade yang gsembayang mntk doa.. haha.. time cam 2 baru rasa nak sembahyang.. tak sampai bape minit berita kua kt tv ckp de gegeran.. gegaran berlaku dalam 15 mnt je xsilap aku la.. tapi sebab gegaran 2....... habis sume nye.. sekelip mata je.. musnah..

Sekarang, 11 Mar 2011 (Jumaat) berlaku lagi, gempa bumi berukuran 8.9 magnitud tapi kali ni di Japan.. Dulu Tsunami berpusat d Indonesia tak silap aku.. Teruk jugak keadaan kat sana..
Harap kali ni tidak melanda Malaysia.. Bagi rumah yang berada dekat dengan laut haruslah beringat..

Apa faktor utama berlaku nye tsunami cam ni?? Tanda2 kiamat?? Masyaallah kuasa tuhan kita xmampu buat apa2.. hanya mampu berdoa je.. Dye nak amik sekelip mata sahaja..
^^Renung2 kan dan selamat beramal^^






Keadaan selapas gempa bumi yang melanda Jepun

Takziah untuk semua rakyat Jepun.. Harap tiada saudara mara kita kt sana..

3 comments:

i am S!L4H.. said...

sgt2 tragis. td sy tgok video die sket.
emmmm. renung2 kan..

dansa said...

moga2 semuanya selamat kan :)

Elieser lua said...

hope takda pe2 terjadi ngan penduduk malaysia. i takut ngan kakak i :(
sma2 kta berdoa

Oder2





Close