Saturday, October 15, 2011

Agak Hepi



لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


Hari ini entry agak epi..Bibi dah balik.. wee..
tapi masih menunggu Bubu masih belum balik
Setahu aku, kat mana Bubu ade Bibi mesti ada.
Tapi pg tadi dengar sore Bibi belakang rumah.. Bubu xde..
Bawa dye masuk, bagi makan, tapi xnak... dye minum je..Mesti dahaga..
banyak betul dye minum.. Asyik bunyi2 je...meoww meoww
Aku DJ tadi pun dye asyik bunyi, kene ketawa dengan listeners..
Ape pun xboleh.. grrrrrrrrrrrr
Masih menunggu Bubu ku pulang...
-
-
-
-
Tadi aku ada baca komen c Naga
Belog dye yang penuh dengan kucing2..
weee i loike.. ngeeeeee
Naga cakap rabbit ni sensetif.. iye? ntah aku xtahu..
aku xmahir dengan penjagaan rabbit..
"Jangan sekali2 beri sayuran yang basah pasal renab tak tahan sejuk"
nasihat dari Naga.. Naga thanks ae...
-
-
-
Pada suria maya yang dengar aku nangis sob sek 2..
Thanks sebab pujuk.. ngeeeee
-
-
Tadi ke pekan nak beli rabbit.. cari kawan untuk c putih.
tapi xade yang betina.. sume jantan.. minggu depan baru sampai..
-
-
-
Jalan2 cari barang
-
-
jumpa benda ni

Saiz Besar Pepel Kaler...

Grrrrr Hello Kitty

Tomey2..Grrrrrrrr...

Pilih2 mana satu nak????
-
-
-
Cukup.. Xde entry dah..
Ponat siapkan tempahan coklat
-
-
-
Titooooooooooooooo


4 comments:

Lia Irdelia said...

geramnya tengok gambar2 bear tuh...
hehehhe

naga said...

Maaf kite lambat sampai ada rewang. apapun suke sangat pasal Bibi dah pulang, dah cek idung dia ke? kalo kering semacam mungkin dia deman, blh gak bagi vit untuk tambah selera makan Bibi. Kesian dia, mungkin Bibi stress. Nak bg tip juga pasal rabit,Amoi kena tau pilih makanan untuk rabit kerna sistem penghadaman rabit adalah yang paling lemah di kalangan hewan. sebaiknya Amoi kena bagi hay ( rumput kering) jenis Alfalfa untuk rabit muda hingga 6 bulan dan seterusnya boleh bagi Timothy, bermuda atau Oat. Kalo nak bagi sayuran segar, jgn basah pasal arnab muda mudah sekali kena sakit "bloat" kerana sejuk. Bagi pellet pun ok juga tapi hay paling penting untuk mengelakkan "hairball" kandang dlm perutnya. Jangan skali2 bagi iceberg lettuce atau salad bulat, ia bagai racun bagi rabit.Panjang pulak citer kite ye,,tak pe kan?..kite doakan moga Bubu cepat pulang,,entah makan ke tidak..kesian dia, Amoi pulak jangan lupa jaga kesihatan n jaga diri slalu. K.

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Dah baca komen naga dah x tahu nak taip apa.
Tapi tetap gatal tangan klik butang komen ni.

4moii said...

Lia: comey kn nk X hehehe

Naga: thnks ya.. tp moii kasi dye mkn pllet je.. tkt nk bg mkn mknan lain.. serik.. bubu dah blik... ptg td.. bibi ni asyik meow meow je hari2...
akar:gatai ae.. ptong tgn nk?

Oder2





Close