Friday, October 14, 2011

Sedih.. Moody

Abit @ Bebit dah xada.. dah mati petang tadi...
Tiba2 je.. tengah makan dalam sangkar dye..
tup2 rebah.. aku amik masuk dalam bilik aku,
Malu nangis kat luar...
Dye bunyi kuat.. mungkin dye sakit @ sebaliknya aku xtahu..
Air mata aku jangan cakap la.. menangis teresak2..
Sayang sangat kat dye.. Bulu dye kembang.. n jinak dengan aku..
xcam kawan dye yang putih 2.. liar cket..
Aku xtahu ape sakit dye.. tibe2 je..
Aku salah bagi makan ke?? mungkin.... yang pasti aku cuai..
Saat dye bunyi2 tadi.. aku cakap ngan dye..
mungkin orang cakap aku xbetol ke ape..aku peduli ape..
Aku cakap ngan dye, rasa dye cam memahami ape aku cakap,
mata dye cam tengok aku.. dye bunyi cam cakap sesuatu...
aku menangis teresak2... sedih..
Pas 5 minit dye bunyi pas 2 dye dah keras....
Dye dah mati atas riba aku...
Ya allah.. tuhan dah amik nyawa dye...
Sedih sangat...
Dulu Emir pegi, sekarang Arnab aku..
Sekarang ni kucing kesayangan aku Bubu n Bibi xbalik2 lagi
Dah 3 hari xbalik..
Mana dye pegi???
Huwaaaaaaaaaaaaaaa

Bubu.. Bibi balik la....


Air mata masih mengalir....


5 comments:

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Tak Tahu Nak Tulis Apa
Tapi gatal tangan klik komen

4moii said...

ngdee

naga said...

Amoi tak cuai sebenarnya tapi itu ketentuan, ada hikmah disebaliknya, yg pasti selepas ni Amoi akan lebih berhati2 dengan yg putih terutama soal pemakanan dan suhu persekitaran. Arnab lebih sensetif dari kucing. Kite dah pelihara dulu. Jangan sekali2 beri sayuran yang basah pasal renab tak tahan sejuk. Kat leher Abit ada kembang ke? Tak nak komen banyak lah Moi pasal kite sedih jugak, kite sangat sayang hewan, kalau Bubu n Bibi balik bagi tau k...take care.

Lia Irdelia said...

cedaynyer..
huhuhu..
jgn ceday2 yerk..

4moii said...

huhuhu cedihh,,,

Oder2





Close