Sunday, May 1, 2011

Durian Oh Durian


Selamat Bercuti... Selamat Hari Pekerja... Weee....
3 hari aku cuti, tapi tak cukup.. sob3.. nak cuti lagi.. bagi la 1 minggu baru puas..
Aku baru balik dari umah orang kawen.. sekarang kan musim orang kawen.. ahahah.. musin mengawan la katakan... lalala... ni bukan 18++sx ye... apa tak nye.. musim ujan adalah musim mengawan, kihkih n tanaman sume nye menjadi... tol x?? tol kan?? kalau tak betol.. soriii.. saya budak baru belajar.. baru 12 taon.. kalau salah tu normal la kan.. sementara tunggu mata nak lelap, aku type la sikit dari tengok blog aku ni bersawang je

Ni kisah durian, musim buah menjadi.. sekarang kan musim hujan, kire nye buah baru nak membesar la... durian di jangkakan akan gugur pada bulan 8. itu mengikut firasat aku r...
ni bukan gugur baby ke ape... gugur buah dari tangkai.. ^__^

tadi waktu balik dari umah orang kawen, nampak orang jual durian.. durian siam.. selalu aku g pasar malam, ramai sangat orang jual durian, teringin sangat nak makan, nak beli nanti nak bawa macam mana, aku bukan nek keta, nek motor kapcai aku je... buang je la perasaan nak beli.. walaupun aku tengok isi kuning.. tak tahan doe..

tadi, sepanjang jalan, mak aiii banyak betol orang benti beli, aku pon benti la nak tengok je, niat hati nak tengok.. tapi tak tahan.. aku beli la jugak.. 3 biji RM26 hinggit.. heheh.. murah kan.. orang cakap murah mesti tak sedap kan.. tapi pandangan orang2 yang berkata begitu silap.. sedap woo.. sampai menjilat kepala lutut.. perghh... 2 biji aku hentam.. malam ni tito dalam bilik air la jawabnye.. panas la makan banyak2.. harap2 tak la panas... fuhh.. aku nak cube cam dalam iklan tv 2, air cap badak kihkih.. "menghilangkan rasa panas badan" gitu la kot bunyi nye..

Durian siam tak sama ngan durian kg. durian kat tepi umah aku bulan 8 baru boleh makan.. tunggu je la.. dokong, rambutan, langsat, bla2.. sme jugak bulan 8...
durian siam senang nak dapat, sebab tempat aku dekat ngan sempadan thailand, nak masuk thailand pon bley.. heheh.. 15 ke 25 minit je nak masuk sana... nak beli durian murah masuk thailand.. beli kat sempadan thai tak perlu lah border pas @ pasport. nak masuk dalam kene ade.. kalau tak de faham2 dah..

3 biji RM 26..

tengok isi dye.. perghh

suke yang isi cam ni.. orang panggil kucing tido, betol ke?? ntah orang cakap bukan aku cakap.

Ulas yang pertama berjaya aku habiskan



>Alangkah indah kan dunia kalau dapat makan bersama c dia tersayang kihkih

3 comments:

miszes ugly said...

terliur sehh tengok durian tu.
yummy..i loikee :)

chikova said...

kucing tido yg sketoi je laa dlm 1 ulas.. dye xbedue.. dye sketoi je tp besarrr.. tuhh mmg sodap :DD

4moii said...

miszes : jom join mkn doyan hihi
kova: beb, ko nk ke?? siul

Oder2





Close